نخوردن صبحانه باعث بروز 12 بیماری می شود


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
بازدید : 163
نویسنده : admin

 یک کارشناس طب اسلامی گفت: نخوردن صبحانه باعث بروز 12 نوع بیماری در انسان می شود.

 به گزارش آستان قدس رضوی، حجت الاسلام ˈسید حسین ضیاییˈ در ویژه برنامه طب المعصومین (ع) که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: خوردن صبحانه و سحری در روایات معصومین (ع) تأکید شده است، زیرا نخوردن آنها باعث افزایش چربی های مضر خون می شود.

وی با استناد به حدیثی از حضرت علی (ع) که ˈهر که خوراکش زیاد باشد، سلامتیش کم باشد و بار زندگی بر دوش او سنگین شودˈ، گفت: پرخوری و کم تحرکی دست کم 9 بیماری را برای انسان ایجاد می کند.

 

ضیایی ازدیاد چربی بدن، بیش فشاری خون، اضافه وزن، بیماری های قلبی، دردهای مفصلی و نارسایی ریوی را برخی از بیماریهای ناشی از پرخوری و کم تحرکی عنوان کرد.

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه هر یک کیلو اضافه وزن به اندازه 10 کیلو بر زانو فشار می آورد، اظهار کرد: استفاده از قندهای شیمیایی، آبمیوه های صنعتی، نوشابه، سرخ کردنی ها، موز، شیرینی های خامه ای، بستنی های صنعتی، نسکافه، خوردن خامه، سر شیر، جگر سیاه و کله پاچه در صبح باعث افزایش چربی و قند خون می شود.

 

وی پرخوری و بدخوری را عامل چرب شدن کبد انسان دانست و افزود: استفاده از سُس علاوه بر اضافه وزن و افزایش چربی مضر خون، باعث چرب شدن کبد نیز می شود.

 

وی گفت: چربی های اضافی جدار شکم باعث ایجاد دردهای قوس کمر می شود و مصرف زیاد برنج سفید و ماکارونی برای کسانی که چربی خون، قند خون و یبوست شدید دارند، مضر است.

 

او افزایش چربی خون، نارسایی مخچه، کاهش حافظه و خشونت های بی جا را از برخی اثرات استفاده از مسکرات و مواد الکلی ذکر کرد.

 

وی افزود: بیماران از خود درمانی و استفاده از داروهای بدون تجویز پزشک خودداری کنند زیرا اگر داروهای شیمیایی درست استفاده نشود، عوارض سوء برای بدن به دنبال خواهد داشت.

 

ضیایی درباره درمان چربی خون اظهار کرد: خوردن روزانه یک عدد سیب درختی شیرین در ناشتا باعث کاهش چربی خون و اضافه وزن می شود.

 

وی خوردن هفت عدد آلو بخارا یک ساعت قبل از شام را توصیه کرد و افزود: خوردن آن باعث تنظیم غلظت خون و کاهش چربی خون شده و از یبوست شدید و لخته شدن خون جلوگیری می کند.

 

این کارشناس طب اسلامی گفت: خوردن آبلیموی ترش تازه در مخلوط یک لیوان آب، باعث کاهش چربی خون، شادابی پوست و ایجاد عطش کاذب در انسان شده و برای فصل های بهار و تابستان بسیار مناسب است.

 

ضیایی افزود: خوردن یک عدد انار صبح جمعه به صورت ناشتا، باعث کاهش غلظت و چربی خون شده و در شفافیت پوست موثر است.

 

این مدرس طب اسلامی ابراز داشت: 15 درصد از دانش آموزان و دانشجویان از اضافه وزن رنج می بردند و طب اسلامی خوردن عرق زنیان و عرق زیره را برای کسانی که اضافه وزن دارند، توصیه می کند.

 

وی با بیان اینکه کرفس و ساقه آن بسیار مفید است، افزود: کرفس جایگزین مناسب برای آسپرین است و باعث کاهش قند خون، فشار خون و چربی اضافی بدن می شود.




:: برچسب‌ها: نخوردن صبحانه , روستای مظفرآباد روداب , روداب , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








وبلاگ روستای مظفرآباد mozafarabadroosta.blog.ir
به وب سایت مظفرآباد نیوز خوش آمدید

لطفا نظرتان را در مورد این وب سایت بنویسید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مظفرآباد نیوز و آدرس mozafarabadnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 833
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

RSS

Powered By
loxblog.Com